مجمع فرهنگی علویون

(آستان مقدس امام زاده زید (ع)

مجمع فرهنگی علویون

(آستان مقدس امام زاده زید (ع)

شب هفتم : اصل عمل وعمل گرایی

خصوصیت افرادی که در مقابل امام قرار می گیرند عبارتند از :
1-امروز وفردا کردن عمل
2-روحیه ی ناخالصی
3- روحیه ی عمل گریزی
در تاریخ اسلام به روحیه عمل گرایی تاکید زیاد شده مثل عمل خالص داشتن ولی می بینیم که چیزی که در جامعه ترویج داده شده این است : دل باید صاف باشد چه عمل بکنی چه نکنی ،در صورتی که در اصل اسلام عمل مهم است .
توصیف قرآن از مومنین توصیفی است که با کلمه ی اطاعت همرا ه است .واین اطاعت باید همراه با علاقه باشد توصیف قرآن از اطاعت ودین گره خورده با عمل صالح است .
هدف نهایی قیام امام حسین (ع) به خاطر این بوده که عمل را زنده نگه دارند وگفته اند فکر ونیت یک طرف ولی عمل طرف دیگر است وخیلی مهم است .در فرهنگ حسینی عمل صالح وسالم شرط است وعمل صالح وسالم را به عملی گویند که صلاحیت رجوع به درگاه خداوند را داشته باشد.
امام هادی(ع) در جامعه کبیره در رابطه به عمل گرایی می فرمایند : کسانی که اهل بیت(ع) را به عنوان ولی قراردادند، اطاعت از ما اهل بیت(ع) را قرین اطاعت از خدا می دانند .یکی از مشکلات شیطان این بود که دوست داشت به دل خود ،خدارا اطاعت کند ونه آنچه خدا دوست دارد . واین خصلت در بسیاری از انسان ها وجود دارد واصل این کار این است که خدارا به گونه ای که خود فرموده اطاعت کنیم نه آنگونه ای که دل خودمان می خواهد.
سخنران : جناب آقای حجت الاسلام بیرانوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد